tisdag 18 januari 2011

En mage utan frukost

är ingen glad mage! För min del blev det varken frukost eller lunch idag. Alldeles för mycket att göra på jobbet, jättekul givetvis men resten av dagen såg går man på sparlåga. Jag var givetvis jättehungrig när vi fikade melli och bröt på de 10 GI budorden, Inget bröd!! Men i morgon är en annan dag så då tar vi nya tag.
Om man bortser från dages misslyckande så går det annars himla bra, så länge jag ser till att hålla matintaget på en jämn nivå och inte äta så fort jag ser något som går att stoppa i munnen. 1 kg till sen är jag på topp.

I morgon har halva veckan gått och ett besök hos min farmor och farfar står på schemat, en bulle och 2 glada barn så har vi gjort dom lyckliga i en vecka =)

Vad som gjorde min vecka var fyndet på tradera, 3 st i stort sett oanvända munkjackor för blotta kronan, det ni! Man kan bli lycklig för mindre.

Nu ska jag rensa det sista för i morgon, förbereda middagen och sätta ett middagsbröd på jäsning och sen luta i kull mig med en bra bok.

Vi ses och hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar