tisdag 4 januari 2011

Nu e glada julen slut slut slut..

Och då ska allting ut, inte direkt lika roligt som att plocka fram alla saker är det att plocka bort dom igen. Men det går undan om man är effektiv, jag måste intala mig själv när jag vaknar på morgonen att idag sara är det inte söl och dröl som gäller, utan idag ska du göra det och det och det.
Så denna dag har jag bakat bullar, blåbärsmuffins, långfranska och leilas rocky road! Inte dåligt gott vill jag lova. Har även hunnit plocka undan samtliga julsaker på nedervåningen ( övervåningen) är redan klar så det känns bra i hjärtat just nu!

Vi var bortbjudna på middag i söndag hos goda vänner, förutom supergod mat och jättetrevligt sällskap så bjöd även kvällens diskussioner på inspiration. Vi pratade bland annat om surdegsbröd. Har aldrig provat göra detta men efter lite påläsning så har jag nu en liten bäbis stående på köksbänken som ska matas och pysslas om i några dagar innan själva bakandet ska påbörjas. Jonas jag återkommer om resultatet =)

I morgon bär det av till Piteå för lite shopping, förhoppningsvis en ny jacka. P är även semmelsugen och eftersom kvartersbageriet är kända för sina underbara bullar så lär vi nog även styra kosan dit.
Hoppas ni njuter av eventuell ledighet och mår som prinsar allihopa.

Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar