onsdag 5 juni 2013

Onsdag

Ibland så räcker tiden inte till något och ibland finns det hur mycket som helst.
idag är en sådan dag då jag hunnit mycket på kort tid och jag gillar verkligen att ta vara på dygnets alla timmar. Just därför sitter jag nu nedsjunken i soffan med ett nystädat hus, två glada barn i sina sängar, vårt nya skåp på plats och en massa ren tvätt. Lycka när den är som bäst!
I morgon går vi all in för nationaldagsfirandet och tänder grillen med alla fina människor vi har i vår närhet. Jag funderar på någon form av efterrätt, kanske en chokladkaka på grillen....



Receptet på gårdagens middag kommer här.

Lövbiffswok m, nudlar och sambal.

2 p

ca 400 g lövbiff
2 dl wok och saute grönsaker
3 stora champinjoner i skivor
salt och peppar
0.5 ask philadelphiaost
2 dl grädde
1 msk sambal oelek
2 msk mango chutney
0.5-1 tärning hönsbuljong

Stek kött och grönsaker på hög värme krydda, tillsätt svampen och stek en stund till.
Plocka upp detta ur pannan och skölj ev ur den om det sitter fast.
lägg i philadelphiaosten och grädden, låt detta koka upp. Tillsätt sambal, mango chutney och den halva hönsbuljongen, låt koka ihop lite och smaka av, det kan ev behövas den andra halvan av tärningen också. Lägg i de avsköljda nudlarna,köttet och grönsakerna. Låt det bli genomvarmt och lägg upp på tallrikar. Strö gärna över lite finhackade tomater.















2 kommentarer:

  1. Åh vad gott det lät. Hittar man nudlarna på nån affär eller är de från LCHF-butiken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har köpt mina på Ica här i Byske och jag tror även de finns på Maxi..

      Radera