onsdag 19 juni 2013

Onsdag

Idag har det skett, det som jag bävat för hela våren, rensat upp alla kartonger i förrådet..
Nu kanske ni undrar hur stora förråd jag har egentligen men ärligt talat så är de inte stora alls, det är bara enormt mycket saker i dom! I det som fått sig en omgång idag har det förvarats barnkläder, hur mycket barnkläder som helst! ( plus en och annan sak av okända ursprung)
Fyra barn senare, varav två är min systers och två köpglada mammor då kan ni tänka er mängden av små klänningar, kjolar, tröjor och STRUMPOR!! När jag står där i vild förtvivlan så frågar jag mig av vilken anledning man inte rensar ut innan man bär ut dom i kartongen från början? söndriga, sneda och med bananfläckar på... Usch jag blir på jättedåligt humör när jag änligen tar i tu med saker som gett mig ångest en lång tid.
Kvar blev ett par kartonger som fick flytta in på vinden hos min mamma. Fina sängkläder, filtar, en lampa och de allra ljuvligaste små bebiskläder en människa skådat. Jag sparar för framtiden, förhoppningsvis vill någon använda dom men om inte så ligger de bra där de ligger.

Måns har varit på sin avslutningsmiddag på dagis idag. Taccos och vaniljglass med chokladsås, fina kläder och fröknar med en tår i ögat. En mamma med en tår ser ni här, han har blivit stor min fina kille och även jag kommer att sakna hans underbara fröknar. Jag hoppas de lämnat avtryck på det viset att han fortfarande när han är femton kan prata om dom med glädje och respekt, det kommer jag att göra

Vi går på ledigt på Bankgatan för denna vecka,i morgon ska vi förbereda för vad som ska bli familjens första midsommarafton tillsammans. Måste kanske plocka en och annan blomma också. Och laga en massa härlig sommarmat



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar