tisdag 11 juni 2013

Tisdag

Jag är på G!
Far fram som en furie på jobbet och torkar lite här, skrubbar lite där. Drar fram med dammsugaren som om det inte finns någon morgondag och känner hur en sten lyfter för varje skåpdörr jag får stänga igen och veta att det är semester-rent bakom.
Dagarna rullar på, bara två arbetsdagar kvar den här veckan. På fredag så sjunger Molly in sitt sommarlov och vi ska fika tårta tills vi rullar fram.
Ser fram emot en riktigt härlig helg tillsammans med barnen, loppis en och annan picknickkorg och om vädergudarna vill som jag vill så blir det nog även hotellfrukost på söndagsmorgon.
Känslan av att veta att det är våran helg känns obeskrivligt helande. Jag går sönder en liten bit för varje gång de åker och lagas när de kommer tillbaka.

Sitter nu och funderar på vad jag ska ge min älskade ungar på examensdagen. En liten present tycker jag skulle vara på sin plats. Jag fick oftast en ny bikini, kanske Molly också ska få en sådan men då återstår Måns..
Tror jag måste googla lite och få några nya uppslag.
Beräknar göra en lite försäljningsleverans på Torsdag och ska nog passa på att göra stan en sväng. Ingen mastodont shoppingtur, in här och kanske där men inte dit eller dit. Snabbt, fort och effektivt!
Sånt gillar jag och sen hem för att göra ugnsfylld falukorv. En torsdag helt i min smak



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar