onsdag 26 juni 2013

Onsdag

Aldrig har en vecka gått så lååååångsamt. Den tar seriöst aldrig slut!
Jag är en människa som längtar, hjärligt och innerligt efter en mängd olika saker. I detta fall är det semestern, när dagen D väl närmar sig är det precis som att luften går ur mig lite, jag har redan tryckt på paus flera dagar innan.
I morgon är det äntligen torsdag och matsalen ska stängas över sommaren, fem härliga veckor ska den och jag få vila men för att få göra det så måste vissa saker ha färdigställts och i morgon ska allt ske.
Då är det bara fredag kvar och den kommer att gå tokfort.
Halleluja!

Vi har en tämligen oplanerad semester på Bankgatan i år, det känns både skönt och lite tomt.
En husvagnstripp hoppas vi på med hela familjen och en helg på tu man hand är inskriven i början av juli. Vi tänker oss en massa sol och bad, picknick korgar av monumentaliska mått och de bästa loppisfynden en människa någonsin skådat. Lekparker och vattenrutchbanor Långa sovmorgnar och frukost på balkongen. Bokläsarorgier och korsord. Grillat och en massa annan god mat, en och annan tv-serie kanske. Vinprovning och surströmmingskvällar.
Jag har tänkt fylla min semester med själavärmande saker och hoppas ni gör likadant

Glöm inte bort att titta in här med jämna mellanrum, jag ska verkligen försöka dela med mig av gobitarna de kommande veckorna. Jag har laddat kamerabatteriet och måste bara komma ihåg att ta den med på våra äventyr och i all matlagning.
På tal om just mat så hade jag tänkt lägga något nytt på grillen på fredag, kanske till och med ge mig på en trerätters bara för att fira!

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med semester, jag jobbar två veckor till :/

    Testade ditt pizzarecept igår, blev jättebra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är toppenskönt =)
      Jo pizzan är riktigt bra!

      Radera