tisdag 4 juni 2013

Tisdag

Hå hå, dagarna springer förbi i raketfart. Vi läser Juni i almanackan och semestern hägrar i horisonten
Hemkomna från huvudstaden är vi nu, en aning trött i benen men med vetskapen om att barnen har fått med sig glada minnen från minisemestern.
Vi fick en solig eftermiddag på Gröna Lund, en solig förmiddag på skansen och en något regnigare eftermiddag på Junibacken. En mycket lång promenad in till stan i regnet och en något knepig hemfärd tillbaka till hotellet. Stockholm Marathon innebär inga bussar eller spårvagnar...så nu vet vi det till nästa gång!







Här hemma har solen fortsatt lysa förutom idag faktiskt, men jag gillar regniga dagar också.
Bestämde mig för att fylla frysen ännu en gång, det jag och Måns bakade för ett par veckor sedan har haft en strykande åtgång men nu är det proppfullt igen. Fotbollsfika och "sista dagen på dagis" fikat är också bakat och ligger nu och väntar på att mumsas upp. Lite presenter till världens bästa dagisfröknar har också så smått börjat knåpas ihop, vad det blir? Något ätbart givetvis!

Barnen är hos sin pappa idag, för att komma tillbaka i morgon och då gäller det att passa på.
Middag i soffan, fötterna på soffbordet och något gott till kvällens tv-tittande. Jag testade något nytt till middag, wok med shiratakinudlar och biff, en sås med philadelphia, sambal och mango chutney. Det blev en riktig hit må jag säga. Receptet kommer, var så säker.
Annars står det rätt stilla på matlagningsfronten tyvärr, jag är inte hungrig när det blir så varmt. En bit melon och ett stort glas dricka räcker långt och kommer hungern krypande så grillas det på Bankgatan. Typ hur mycket som helst, allt går att grilla. I går blev det Pizza, supersmaskigt!
 Kan bli sommarens stora grej hos oss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar