måndag 8 juli 2013

Måndag!

Wow, vilken helg som just passerat!

Med riktigt dystert vemod såg jag den komma, helgen utan barnen. Fredagen gick i ett töcken och när dörren stängdes och tystnaden blir så där påtaglig kom den hjärtskärande känslan och med den även tårarna. Det går över, jag vet det men det är inte mindre tomt eller mindre tyst för den delen. Måns är just nu i en separationsfas.
Han vill inte härifrån och gråter alldeles hjärtskärande med armarna om min hals, kärleksförklaringarna avlöser varandra och kramarna är många. Detta gör inte saken bättre som ni kanske förstår. När väl avskedet är gjort och han landat hos P så går det över men fasen vad det gör ont under tiden.

Jag fick rycka upp mig så gott det gick och när fredagen övergick i lördag och klockan ringde för en loppisrunda i Piteå så kändes det bättre i hjärtat. Dagen gick med rasande fart, en fullastad bil med massor av fina fynd från Norrbotten. Frukost på balkongen och vidare på auktion, tidernas auktion vill jag lova, jesus amalia vilka fina saker. Hade jag fått allt jag ropade på så hade en smärre ombyggnation varit nödvändig. Skåååååp, skänkar, plåtskyltar, klaffbord, porslin, en gamla barnmorskeväska som jag kunnat döda för mm... Men tyvärr så räckte inte budgeten hela vägen!

Vi hade bestämt oss för en liten minisemster denna helg och så blev det, en natt på Stiftsgården i Skellefteå och middag på Coasters by the sea i skelleftehamn. Riktigt bra och lyxigt nästan på hemmaplan. Mycket god mat och jättefint hotellrum. Frukost på söndagsmorgon i solen och en loppisrunda till på Parken.
Våran hall har varit tämligen fullproppad med saker, inte mindre än sex par skor! Två klänningar, en resväska, böcker, porslin, sockerströare, glasburkar, kläder till barnen....

Tillbaka på Bankgatan så fick solstolarna känna tyngden av oss så länge solen sken, blombänken fick lite kärlek och på de nya tallrikarna serverades Ceasarsallad


I dag är det måndag och en vecka har gått av semestern, barnen är hemma igen och ordning äntligen återställd. Vi har haft mycket trevligt middagsbesök och en nattgäst hade vi också turen att få låna.
Just nu är jag mycket tillfreds med livet, jag passar på att njuta och googla lite recept på enrisrökt rödingfilé....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar