onsdag 31 juli 2013

Onsdag

Och ångestvecka!

En ny bil har parkerat sig på gården idag. En finfin BMW av större modell, jag kan antingen dingla med benen över pedalerna eller så ser jag inte ovanför ratten =) Men det ska nog lösa sig, man lär så länge man lever.

De två barnen i huset på Bankgatan håller på mörda varandra lite nu och då under dessa sista skälvande semesterdagarna. De själva har ytterligare tre sommarlovsveckor kvar och ingen vet vem som kommer att överleva den andra. Lite som i Harry Potter.... skämt åsido, det är inte roligt att vara storasyster eller lillebror alla dagar i veckan.

Gårdagen bjöd på regn och lite trist väder, piggade upp gjorde tre fina vänner med tillhörande barn. Hela huset sjöd av liv och aktivitet. Ceasarsallad och Ugnspannkaka stod på menyn. Även i mitt tycke den godaste blåbärspajen just nu och en skål med Carlstens Karameller.
Med två småttingar i bara ett par månaders ålder att bära omkring och mysa med så växte längtan ytterligare efter en egen liten krabat. Men när mina egna rök ihop för 352987539287 gången före 10.00 i morse så la sig längtan en aning, lite på lut så där som den kan göra ibland.
Det är stora åtaganden man tar på sig genom att skaffa, fostra och älska dessa ungar.  Och att kunna älska och fostra alla lika mycket och på samma villkor är för mig ett måste oavsett hur många man har.
Men herrejesus så söta dom är!

Nu börjar det luta åt soffläge, Hunted på tv och en näve Chasewnötter. Hepp Hepp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar