torsdag 18 juli 2013

Torsdag

Här är jag idag igen!
Trots frånvaron av sol och värme så är datorn nedprioriterad ett par snäpp, det finns så mycket annat att göra på dagarna.
Vi är just hemkomna från vad som kommer att bli vår semester denna sommar. Lycksele djurpark, camping och bad har vi besökt tillsammans med min syster och hennes familj. Tre dagar varav två spenderade i långkalsonger! i juli.... men sista dagen bjöd på sol och bad iallafall. Trots vädret så är barnen mer än nöjda och det handlar nog mest om att få ett miljöombyte så här mitt i all ledighet. Vi har en perfekt semester här hemma också men det är alltid trevligt att röra på sig lite.

När nu mitten av de fem veckorna har passerat och innan nedräkningen börjar på allvar så sitter jag här i lugnet på balkongen med ugnen full av fröknäcke och magen fylld av kesoplättar. Med en son som just deklarerat att jag är världens bästa mamma för att jag lyckades laga en av hans 1439482375892 lastbilar, och en dotter som är i full färd att planera nästa lek tillsammans med bästa vännen. Min andra hälft är lite här och lite där, med en tidning, tvättandes bilen eller spelar musik. Tvätten torkar på strecket och vi är bortbjudna på middag. Tacksam och tillfreds är orden som kommer till mig när jag sitter här.

Tankarna rör sig lite runt hösten och allt vad det kan innebära, allt från nya HM katalogen till skolstart från novemberlov och sen jul! Öppnar upp för lite nya matförslag med lchf inriktning så klart, funderar på framtida köksrenoveringar och om barnen behöver nya vinterkläder eller inte. Allt spännande som jag skulle vilja få att hända på jobbet men även här hemma.
Att börja träna eller inte? Bestämmer mig snabbt för intet! Lovar mig själv långa promenader istället för att bättra på samvetet, det och bra mat kommer jag långt med!

Har lite funderationer om jag ska lägga upp en veckomatsedel med tillhörande recept?
Det kräver lite tid och engagemang och frågan är om jag har det? Kan jag vara så strukturerad att jag fixar det? En eftermiddag framför datorn, gärna söndag.. Hmm det tål att tas med i framtidsplaneringen kanske..

Vad jag däremot vet med den allra största säkerhet är att tvättberget i pannrummet inte lär försvinna av sig själv, startar maskin nummer sex på det senaste dygnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar