tisdag 2 juli 2013

Tisdag

Idag har det varnats för regn av enorma mängder längs med västerbottenskusten. 50 mm eller mer.....
Kan det ha kommit 10 så är det bra, men mörkt och grått har det varit och just därför har alla kökskåp har fått en ordentlig genomgång. Även lådorna i hallen, vet ni hur illa fingervantar kan lukta?
Fy fasen! Nu är hela uppsättningen i tvättmaskinen tillsammans med mössor, tjocksockar och överdragsbyxor. Kan se lite intressant ut på klädstrecket i morgon... vintermössor i Juli

Vi tog en rejäl sovmorgon i morse, och en tur till svampskogen efter det men kammade tyvärr noll. Fikade lite ute i hamnen hann vi också med innan barnen kom tillbaka efter en natt hos sin pappa. Nu har vi turen att få rå om dom ända till fredag och vi hoppas på sol i morgon, då får vi en dag på stranden.

Då jag var i det värsta städilet lagom till middag så fick den lokala pizzerian stå för middagen idag men igår klarnade himmeln upp lagom till middagstid så laxen fick ligga på grillen istället för i ugnen.





En rejäl bit lax, en massa goda kryddor. En stadig bit folie och indirekt grilling är tricket, men inte för länge då blir det papperstorr fisk.

Jag rörde ihop lite skalad sötpotatis, ett par morötter och lök i en ugnsform, kryddade med timjan, herbamare och flingsalt. Ringlade över lite olivolja och in i ugnen på 220 grader i 20-30 min. Jättegott till fisk med en kall gräddfilsås till.
Ett par tomater fick också följa med bara för att.

Om ny solen lyser i morgon så ska jag testa något nytt med fläskkarré som jag hittade på baksidan av ett ICAblad. Återkommer om detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar