söndag 23 februari 2014

Söndag

Om jag säger att skitveckornas skitvecka härmed är över så är det en av anledningarna  till att inläggen och recepten uteblivit.
Foglossningen har om möjligt varit ännu värre den senaste veckan än vad den varit någonsin, humöret följer tätt i hasorna och har inte heller bjudit på några himlastormande glädjetjut. Sömnen är obefintlig och dagarna ett enda långt andetag.
Jag har inte gjort någonting intressant eller inspirerande på fem hela dagar... I min värld är det i det närmaste katastrof!
Vad jag har gjort är att vandra mellan sängen och soffan med en dator i ena handen och tekoppen i andra. Jag har matat tre säsonger Scandal och erkänner bredvilligt att Olivia Pope är min nya idol.
Gemma Teller kan slänga sig i feministväggen med dunder och brak. Nu är det bara vänta på nästa avsnitt och försöka bestämma mig för vad jag ska se istället. Det lutar åt Chicago PD, ingen direkt kvinnor kan serie men det händer då något på skärmen som man får glädjas åt.

Kommande vecka ska ägnas åt att packa ut ur köket, nästa helg rivs det gamla ut för att göras plats åt det nya. Jag har idag försökt få någon form av ordning på alla sju miljoner paket som kom i onsdags för att få ett litet hum om vilket skåp som ska sitta vart och vilka dörrar som passar si och lådor som passar så. Det saknas säkert något men det lär vi väl upptäcka när självaste monteringen är ett faktum.
Att ha något som måste göras hoppas jag ska få mig lite mer motiverad och pigg framförallt. Sova är just nu en av favoritsysselsättningarna men inte en särskilt sällskaplig sådan...

Jag satsar på att hinna baka en laddning tekakor för att ha något att äta som inte är godis när vi varken har vatten eller spis att tillaga något kulinariskt för att stoppa i munnen. Bullar är också alltid gott..

Nu måste jag sova en stund igen om jag ska orka tills det är dags att gå och lägga sig .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar