torsdag 13 februari 2014

Torsdag

För att få mina dagar att gå, framåt mer än bakåt plöjer jag amerikanska serier från avsnitt ett och till det bittra slutet. Jag har i det närmaste sett allt som går att se känns det som och faktiskt så blir det lite lätt tradigt efter ett tag....
I den senaste Hell on wheels är snart sista avsnittet avverkat. Det har varit järnvägsarbete, kolera, galna norrmän och tatuerade prostituerade för att inte tala om indianerna, hur många vildsinta pilskjutande som helst. Blårockar och frisläppta mörkhyade omvartannat... en enda stor gröt av människor fast i vad som ser ut att vara helvetet på jorden. Inte direkt en trevlig liten historia men rätt underhållande.



I direkt kontrast till denna mörka berättelse tänker jag ge mig i kast med Scandal.....


Den kanske inte är så mycket ljusare i sig men från slutet på 1800 talet till direkt nutid kan vara ett smart drag. Jag blandar upp det med lite vampyrer från The Originals, brandmän från Chicago fire och lite kvinnlig list i Revenge. Kryddar med en fin liten spionhistoria i Alias och funderar på om jag ska dra igång nästa säsong av Haven...

Tradigt men underhållande som sagt...
Jag måste skaffa mig en hobby, som inte inkluderar fysiskt arbete och då är frågan bara vad?

Googlat fram en massa läckra mönster på saker att sy till den kommande bebisen men att sy är inte riktigt min starka sida, jag måste kanske lära mig helt enkelt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar