söndag 15 december 2013

Söndag

Det här vädret håller på att driva mig till vansinne!
Det må då vara att det inte är femton grader kallt och en riktigt vargavinter utomhus men snön!!
Jag vill ha snö! I stora långa banor, massor, gärna sex meter höga drivor och en sparkföre som inte går av för hackor. En massa varm choklad i en snödriva, längdskidor och kanske en skridskosväng...
Det pratas om regn i veckan, den sista veckan före jul och jag har inte tänkt lyssna på det örat.
Det är nu allt ska förberedas, de sista köttbullarna ska rullas, laxen ska gravas och vörtlimpa ska jag baka. Vi firar ju här hemma på Bankgatan i år, hela maffian och alla barnen. En massa kärlek i samma rum.

Jag har letat upp lite nya recept till julaftonskvällen. Även om jag är en vän av traditioner så behöver inte allt vara likadant varje år och framförallt inte maten.  Vi såg Jul med Ernst igår och där gjorde han Saffranspäron som alldeles sagolikt goda ut, dessa kommer att finnas på dessertbordet hos oss denna jul.
Tittar även på lite olika marängtårtor....

I dag skickas julkorten iväg och julkonserten min man och hans gelikar sjungit sig varma om går av stapeln. På onsdag serveras julbordet på jobbet och arbetsveckan innehåller endast fyra dagar innan vi går på långledigt.
Jag ser fram emot dagar i pyjamas, massor med god mat och sovmorgnar förhoppningsvis.. Min nattsömn är inte optimal just nu men ett para extra timmar på sömnkontot torde ändra på den saken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar