onsdag 7 oktober 2015

Onsdag, sova är överskattat..

Vi har den lyxen att få vara hemma med Harry både jag och min man samtidigt, tre dagar i veckan kan vi gå omkring och såsa på utan stress, måsten och tidspassning. Det finns vissa som himlar med ögongen och surar ihop lite grann när jag säger det, de som muttrar över att det måste finnas bra med pengar där och inget ansvar tar dom, bara ledighet....
Det är inte riktigt så, jag hymlar inte med det faktum att om det gick så skulle jag vara hemma jämt, men ekonomiskt så finns inte den möjligheten. Ja möjligtvis om vi lever på vatten och gröt men det är inte aktuellt! 
Så klart att det lämnar en ekonomisk förändring men det är det absolut värt.

Hur som helst, det är underbart! 
Har ni möjlighet så gör det, det är som en tre månaders lång semester. En vardaglig sådan, med vanliga göromål men inte desto mindre underbart för den delen. Vi är hemma när barnen går till skolan och vi är hemma när de kommer hem. Harry har två föräldrar som läser, leker, matar, byter och söver hela dagarna tre dagar i veckan plus helger. Bättre än så får man leta efter. 
Vem vill inte spendera dagarna med honom?



Den här dagen väcktes jag av katten rätt tidigt och Harry började dagen en stund senare, men skillnaden är att han började med att gå ut och sova i vagnen.. Allt före kl 07.00 är för tidigt för honom att stiga upp men allt efter 06.00 är för sent för att somna om. Idag så var han toktrött men vägrade lägga sig ned så då blev det overallen och ut i vagnen, 08.30 fick jag väcka honom så jo, sömnen behövs! 

Vidare har vi mött upp den lediga pappan och ätit lunch, handlat lite och nu sover han igen. Det är då det gäller att passa på, ett nytt avsnitt av Chicago PD bara väntar på mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar