fredag 8 februari 2013

Fredag # 2

Irriterad, tekniskt irriterad..
Jag får inte mitt Instagramkonto att gå ihop med bloggen.. wrååååål och annat argt!
Tekniska saker ska fungera! Annars kan det vara.

Jag och barnen ser Gladiatorerna, J har sträckt ut ryggen på övervåningen ( läs somnat ) och ja sämre fredagkväll kan man nog ha.
Men jag är fullkomligt proppmätt! Nästan illamående jättemätt, när jag äter så pass ordentligt som jag gör just nu, lite lite kolhydraterna och mycket protein så blir jag behagligt mätt och väldigt sällan i paltkoma. Men dubbelmarinerad fläskfilé, ugnsrostad blomkål och kladdkaka med hallon och grädde har fyllt min mage till max!

Jag bör nog lära mig hur mycket som är lagom, det sägs vara bäst..

Ifall någon annan känner att platkoma stadiet är att eftersträva så kommer här receptet på kakan.

Kladdkaka Lchf.

3 ägg
sötningsmedel som motsvarar 1.5 dl socker
100 g smält smör
0.75 msk fiberhusk
3 msk kakao
0.5 tsk vaniljpulver.

Vispa äggen och sockret, smält smöret och rör ned det i äggsmeten, tillsätt kakaon och vaniljpulvret.
Grädda i smord 1.5 l form med lite kokkos i botten i 10 min i 200 grader.

Vi åt vispad grädde med lite vanilj och kalla hallon till.


Nu herrarnas hinderbana, kan nog vara värt att kasta ett öga på =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar