lördag 9 februari 2013

Lördag

Och mitt första snedsteg på drygt 5 veckor.. godis, ett par chips och lite ost och kex.
Så här i efterhand när jag sitter med världens magknip och tungsinne så är det såklart inte värt det, inte alls faktiskt.
Jag var riktigt mätt efter middagen men jag överäter gärna om jag får möjligheten. Det är där mitt problem till mat ligger, att hjärnans signaler om mättnad inte går fram som dom ska.
Då spelar det ingen roll vilken form av diet man än följer, att överäta Lchf är ingen bra ide liksom...
Att äta en massa socker efter många veckors uppehåll är inte heller en toppen tanke.
Min mamma sa alltid: Är huvudet dumt får kroppen lida.. Men typ!



De tre myspropparna är nyligen isänglagda och har vi tur innebär det sovmorgon på Bankgatan.
Sovmorgon innebär sömn lägre än till 06.30 ( för er som trodde att vi får sova till 10.00) efter det fortsätter kalasandet för Måns och själv ska jag gå en promenad runt jorden, ett par varv tills sockerchocken släpper.

Tänkte lägga upp receptet på Rulladerna och guacamolen vi åt till i middag, men det får vänta tills i morgon.

Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar