torsdag 7 februari 2013

Torsdag


Jag har ätit något riktigt smarrigt idag!
Nu lever jag efter principen att bara äta saker som smakar gott, men ibland kan man bli förvånad över exakt hur gott det kan vara, det här är en sådan sak!







Kesoplättar

Tydligen rätt i vanligt i LCHF sammanhang men jag har ändå inte lyckats provsmaka förrän i dag.
Hur som helst, jätte enkelt och mycket, mycket gott. Man behöver inte ens tycka om keso om man inte vill det =)

I portion blir ca 3 plättar, jag åt dom kl 11.00 och nu kl 15.00 så är jag inte ett dugg hungrig.

1 ägg
125 g keso ( en halv liten burk )
0.75 msk fiberhusk.

Mixa ihop allt med en mixerstav och låt stå för att svälla ett par minuter, hetta under tiden upp en stekpanna med riktigt smör i, inte margarin lova det!

Klicka ut tre st plättar och försök platta ut dom lite, sänk värmen en aning och låt dom bli alldeles gyllenbruna innan du vänder dom, de kan behöva vändas ett par gånger innan de är helt färdiga.

Nu åt jag mina med grädde och bär, det passar lika bra med skinka och ost, rom och rödlök eller glass och sylt.
Proteinrikt, kolhydratfattigt och jättegott!

Kan det blir bättre?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar