onsdag 13 februari 2013

Onsdag # 2

En aning alla hjärtans dag förberedelser har ägt rum här hemma idag, jag har bland annat städat barnens rum!
Jag brukar försöka se till att det är gjort innan dom åker till sin pappa men vi hade en sån härlig måndag att städning fanns inte med på schemat.
Men nu är det renbäddat och dammsugat i varje vrå, en ny tidning och en liten skål med godis står på sängkanten och inväntar de små som kommer i morgon.
Till min andra hälft så finns det lite andra saker som göras i ordning innan morgondagen gryr, jag gillar kärleksfulla dagar. Men gärna alla dagar.

Dagens middag bestod av Pytt med squash, färsk svamp, entrecote och lite lök.
Världens enklaste och världsgott!

 Gi-pytt

Till 2 personer

1 squash
0.5 gul lök
10 färska champinoner
2 skivor entrecote

Hacka alltihopa i tärningar, stek grönsakerna först och lägg upp på tallrik, hetta upp pannan ordentligt och stek köttet. Krydda med salt, pepparmix och kött och grillkrydda, vänd ner grönsakerna och se till att det blir genomvarmt.
På min tallrik smulade jag över Chevre ost, J ville ha Lallerstedts Bearnaisesås i stället.
Det funkar med vilket som!


Nu blev det inte världens snyggaste bild men som sagt väldigt gott!



Nu måste jag försöka hitta en riktigt bra recept på Pulled Pork, en rätt som cirkulerar friskt på nätet just nu. Meningen är att det ska bli lördagsmiddagen, men den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar