tisdag 7 maj 2013

Tisdag

Hemma med någon form av sjukskrivning.
Den fina pinnsoffans nertagning från vinden resulterade i en axel ur led....
Så nu går jag mellan husets fyra väggar och får inte lyfta, hänga, sträcka, åla, krypa, bära, flytta eller röra något som väger mer än 500 g i onödan. Jag får damp!
Idag har jag barnen på dagis och skola, det är allmänt grådaskigt utomhus och en perfekt dag för den stora garderobsrensningen.
En hel drös med kläder åkte ut till försäljning i går kväll och mer lär det bli innan dagen är slut. Mycket är på tok för stort men i nyskick, jag är en dam med alldeles för mycket kläder and i like it!
Men det är dags att göra plats för lite nyheter så då får något stryka på foten. En massa tunikor i det här fallet. Jag verkar ha haft hur många som helst, i svart och med ränder..
Nu rensar jag, och det efterlämnar en härlig känsla.

Hoppas ni får en angenäm Tisdag!

2 kommentarer:

  1. Underbar känsla att få rensa ut för stora kläder, lchfen som gett det resultatet? Hur mycket och under hur lång tid?

    Jag hoppas hamna i samma läge så småningom, ännu innehåller garderoben alltför mycket som jag "växt" ur men nu känns det äntligen som jag är på rätt väg igen.

    SvaraRadera
  2. Mycket härligt =)
    Jag har ätit GI tidigare men när jag tyckte det var dags igen efter semestern i fjol så fick jag aldrig samma kick som tidigare, det blev för mycket kolhydrater ändå. Så efter Jul fanns det ingen återvändo, 18 par jeans som inte gick att använda!
    Lchf blev vändningen, de första 5 kilona försvann tämligen omgående, 3 till efter det har det blivit och önskan är ytterliggare två om Gud vill väl =) Men jag har ingen brådska med de sista, just nu så passar jeansen, nästan så de är lite stora och då blir det den omvända situationen istället =)

    SvaraRadera