torsdag 16 maj 2013

Torsdagkväll

I Byske har solen lyst på oss idag, riktigt varmt har det också varit på sina ställen.
Jag har haft mig själv placerad i en solstol i stort sett hela förmiddagen, men efter lunch så tog jag mig i kragen och gav mina stackars blommor ny jord i sina krukor. Om möjligheten hade funnits tror jag att de tagit sitt pick och pack och gått till någon annan som kanske ger dom lite kärlek ibland
(läs oftare än mig)
Men idag har jag varit kärleksfull med de gröna bladen.

Måns dagis, ja.. jag säger fortfarande dagis och inte förskola har haft öppet hus idag för far och morföräldrar. Jannes mor och far fick se allt Måns har lärt sig genom åren och allt som han gärna skulle ha velat lära sig också tror jag bestämt.

Hemmavid igen så fick studsmattan nät omkring sig och mitt älskade utekök fick känna solens strålar värma även denna vår.
Årets första middag har tillagats på altanen och det ger mig lika mycket glädje varenda gång jag får stå utomhus för att laga mat istället för att stirra in i kaklet, det blir bättre mat generellt också, mer tid och mer kärlek!




Grillen får göra sitt även idag.











Ett och annat konstverk hanns också med att tillverkas










Som ni kan se så har inte utemöblerna hittat ut ännu, 
en form av improviserad picknick middag fick det bli
och det lovar jag er, ceasarsallad smakar lika underbart även utan stolar att sitta på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar