tisdag 14 maj 2013

Tisdag

Och sjukstugan på Bankgatan fortsätter.
Sjukskriven resten av denna vecka också, musklerna kring axeln vill inte ge med sig så stel och öm är bara förnamnet. Men med maxdos på smärtstillande och vila så inbillar jag mig att jag är frisk som en nötkärna på söndag.

Min syster drog med mig på en stadstur i morse, kvantum, centrum, solbacken och hem igen allt innan klockan slog 12.00. Passade på att luncha med J, Gästis erbjöd potatisbullar och fläsk!
Fläsk, sallad och tomatsoppa fungerade utmärkt det också =)


Med nya pjucks så är allting lite roligare.


Paket fulla med kärlek


Jag har totalsnöat in på Galiamelon. 
Inte så mycket LCHF kanske men bättre än godis kan jag tycka och har bestämt
 att frukt och glass är ok för den här sommaren.
Ett koncept jag gillar skarpt, speciellt melon-delen i det hela 
i morgon ska det bli sol, härligt tycker jag och ska försöka mig på lite platering av diverse växter som fick följa med hem idag.
En och annan kryddväxt, typ sex stycken ska få sina små rötter ner i en stor kruka.
Redo för sommarens matlagning utomhus, den nya diskbänken hämtades till uteköket  igår och nu
längtar jag efter värmen och våfflor i skuggan.
En massa födelsedagar här i slutet på maj har jag också gjort klart för idag.
Ett par finfina skor till en tjej som håller på att bli stor och andra sorts paket till min bättre hälft.
Jag gillar paket, det gör väl kanske de flesta. Men att få ge något riktigt bra till någon är lika bra som att få något givet av kärlek.

Lchf-chokladkakan jag skrev om i förra inlägget måste ni prova!
receptet kommer i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar