måndag 21 oktober 2013

Lördag-Söndag-Måndag

Födelsedagsfirandet började på fredagsmorgonen, fika på sängen, skönsång och ett vackert litet paket med guldband runt om. En massa glitter fanns inuti, ett armband från Clarks jag länge suktat efter och det pryder nu min handled tillsammans med ett par andra skönheter. Perfekt!


Jag hade ledigt hela dagen så jag och Måns fick riktig kvalitetstid tillsammans, hela familjen möttes för lyxlunch och sen en promenad hem igen i den nyfallna snön som förgyllde födelsedagen ytterligare ett snäpp.
Middag tillsammans med den stora familjen fick avsluta den 18 oktober för 2013







Under lördagen så tog vi med barnen på bio, LasseMajas Detektivbyrå och en hög med popcorn
Middag och övernattning på Scandic i närmaste stad, hotellfrukost morgonen efter och en sväng på ica maxi innan vi åkte hem igen. Om barnen var nöjda med helgen? Massor! 
Att få lyxa till det för deras skull också är mycket värt i mammahjärtat.



Då det inte blev någon direkt sovmorgon i morse så har söndagen varit riktigt lång, på ett bra sätt!
Jag har tagit en dust med symaskinen, vi är mycket sällan såta vänner men idag så blev det bara ett fult ord under hela projektet.
Några vänner till oss har i dagarna fått sin tredje prinsessa, en liten Stella såg dagens ljus den 8/10 och givetvis så blir det ett litet paket för att välkomna henne till världen.
Jag skulle utan problem kunna botanisera lös på tjejavdelningen och komma hem med påse efter påse med något rosa och pluttinuttigt men det blev sängkläder i stället. 
Förhoppningsvis kommer det till användning det också.



Resten av dagen har rusat iväg som söndagar oftast har en tendens att göra, mellis, middag, en gigantisk hög med strykning och en aning kvällströtta barn. Nu är chokladen slut, ett avsnitt av solsidan också slut, Bron börjar snart och har jag tur så fanns det nog lite lingonparfait kvar i frysen. 
Ny vecka och nya tag i morgon!

2 kommentarer:

  1. Låter som en toppenhelg, armbandet är såå fint, väntar ett i min brevlåda imorgon, tyvärr inte till mig utan till en god vän i femtioårspresent, jag tänkte önska mig ett i julklapp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En himla bra femtioårspresent och vilken bra sak att önska sig också =)

      Radera