måndag 28 oktober 2013

Måndag

Och vilken helg det varit!
En fredagskväll på tu man hand, en fruktansvärt god middag med Älg entrecote och kålrotsgratäng.
Lördagen på Arcus i Luleå, en av Norrlands största loppisar. OM jag var i himlen?? Ha, ja men typ!
Rätt många fina fynd faktiskt, en fullständig redovisning kommer framöver.
En surströmmingsmiddag hos Jannes syster och ett avsnitt av Så mycket bättre avrundade på ett behagligt vis denna lördag

Söndagen spenderade jag i pyjamas!
Ända till kl 16.00 och jag måste säga att jag älskar sådana söndagar. Långfranska och kardemummaskorpor fick köket av dofta underbart, jag flyttade lite bord fram och tillbaka innan jag var helt nöjd men tillslut så blev det nog som jag tänkt mig. Några fler ljus och lite mindre damm..
Molly sjöng för oss på söndagskvällen tillsammans med barnkören och vi fick äta sen söndagsmiddag i mörkret.
Nu går det fort! lika mörkt på morgonen och redan före fyra så måste alla lampor och ett stort antal ljus tändas, jag våndas lite över mörkret men vet att det bär med sig mycket trevligheter också.

Veckan som kommer bjuder på lov för hela familjen, barnen har redan tjuvstartat och stannar hos sin pappa till tisdag då de kommer hem igen, äntligen! Jag blir ledig resten av veckan och Janne onsdag, torsdag. Bad i piteå står på schemat bland annat, en trevlig middagsbjudning och säkerligen en och annan häxa som ska besöka oss och även gå på besök.
Nedräkningen inför julen har dragit igång så nu gäller det att ha lite koll på vart man stoppar inköpen, de nyfikna barnen i huset släktar en aning på sin mor...

Idag har vi varit riktigt effektiva och hunnit med en sväng på Solbacken, ett sådant stort handelsområde med allt man kan behöva och lite till.
De sista sakerna till barnens adventskalender är nu redo att förpackas, jag hade beställt så fina klistersiffror från Panduro Hobby! Perfekta till påsarna.
Att hitta en massa olika saker för inte en alltför stor peng och som inte är skräp är inte tvärenkelt vill jag lova men jag har lyckats även iår.
Legobilar, pysselböcker, pennor och duschkräm. En och annan tidning, en liten skumtomte också kanske kan få slinka ner.. Och vet ni?! Rusta har godishus, ni vet de där som fanns när man var liten med tak och målade fönster.
Jag tycker det är minst lika roligt som barnen, att få se dom tassa upp tidigt på morgonen och bli uppriktigt glada för ett par strumpor eller en packe med tuschpennor.
Att det blir mindre och mindre påsar desto närmare julen man kommer är ett bra sätt att hålla ordning på hur länge det egentligen är kvar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar