fredag 1 november 2013

Torsdag

Att gå på loppis är ett stort nöje för mig och har så varit i ett par år. Vi har ett par auktioner i bakfickan sen vi var små, jag och min syster. Pappa framförallt gillade de tillställningarna och även vi.
När Molly kom till världen så öppnade även ögonen för allt fint som gick att fynda till henne för i stort sett inga pengar alls.
Arcushallen i Luleå är rätt stort, gigantiskt om ni frågar mig och två gånger per år, en på vårkanten och en på förvintern så slår de upp portarna för Norrlands största fyndmarknad. Jag kan inte säga vilket år i rad vi är dit men det har blivit ett par stycken och jag har inte gått tomhänt hem vill jag lova.
jag har nog faktiskt aldrig köpt så lite som jag gjorde i lördags men det blir svårare att hitta saker till barnen ju äldre de blir.
Sällskapspel i form av Twister och Barnalfapet blir perfekt julklappar, en hög med kläder åt dom var bla, dessa fina från Nova Star till Måns. Perfekta Jeans med mudd i midjan och inga knappar eller liknande som ska skava under täckbyxor i vinter. Till Molly blev det ett par mjukisdressar i nyskick, jättemjuka och sköna.









Jag själv kom hem med en jacka (kan ni tänka er?!?! ) och ett par splitternya jeans från Cheap Monday för en femtiolapp!


En jätterosa jacka!


 En Triett för sommarens picknick.


Två vackra krukor, den ena med ljus i och i den andra kanelstänger och stjärnanis.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar