måndag 10 december 2012

Måndag

Och nu helt plötsligt är det bara en kvar, måndag alltså.
Jag förbannade den som uppfan starten på veckan i morse när jag snoozade för tredje gången. Väl på jobbet gick det genast bättre även om måndagar är den dagen under veckan som allt ska göras på.
kl 13.00 var det gjort och jag kunde glad i hågen lämna stället för dagen.

Att ha den möjligheten att bara jobba 75 % är guld värt och får jag fortsätta välja så kommer jag absolut att göra det även i framtiden.
Det är en ynnest och en lyx som heter duga, den kommer inte utan vissa uppoffringar men jag vill inte ha det på något annat sätt så därför blir fördelarna större än nackdelarna =)

Fortsättningsvis så har eftermiddagen spenderats söderut, granarna är inhandlade och diverse nödvändigheter till musikrummet som växer fram i uthuslängan.

Det går bra nu, bitar faller på plats längs vägen för de stegen vi väljer att ta och de andra bitarna kan behöva filas in innan de sitter som en smäck.
Det är en härlig vinter som väntar oss på Bankgatan, den första julen allihop tillsammans och den andra våren. Ljuset som kommer att leta sig tillbaka, tro det eller ej =)

Må och Mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar