måndag 5 oktober 2009

Bakning x 9

Idag har det princess bakats, jag och Evelina ( en arbetskompis) stannade kvar efter jobbet och utnyttjade till fullo ett restaurang kök när det behövs som bäst. Båda våra små damer fyller år i oktober så vi slog våra kloka?!? huvuden ihop och sam bakade. Ett restaurang bleck ger ca 40 kakor, dela det på två så har vi hips vips 20 st kakor var =)

Vi startade baknings kaoset kl 14.00 och kl 16.30 lämnade vi stället och hade på dessa 2 timmar bakat 9 olika sorters kakor och bullar .När Peter sen lämnade ICA efter veckans storhandling så fanns det i påsarna även 5 olika sorters kex:) Nu ska bannemig här fikas som det aldrig har fikats förr.

Det är muffins i princess formar, rosa mums mums och rosa/vita polkagrismaränger mm mm. Hur mysigt som helst. Och hur mycket som helst på väldigt lite tid. Köket innehar en super duper ugn m, varmluft. Att baka en långpannekaka tar ca 18 min. Och att det sen finns en diskmaskin som inte tar en halv dag att diska i gör att det blir ännu ett + i kanten.

Fråga mig efter helgen om jag fortfarande kan klämma mig in i mina jeans...



Nu till någonting helt annat...

Nu är dom lästa..alla fyra, ni som varit in här och spanat vet att det är Twilight jag pratar om.. deras öde är nu beseglat, och med mig i mina framtida tankar. Bella och Edward, vi ses snart igen, så underbara böcker kräver att man läser dom om och om och om igen=)


Sov gott


1 kommentar:

  1. Men SHIIIT...9 sorter på 2,5 timme!!! WOW! Kan man få anlita er för kommande kalas eller ;)?!

    SvaraRadera