torsdag 13 maj 2010

Den som sår får skörda..

Så låter det gamla talesättet, men när snön forfarande täcker stora delar av pallkragarna där fröerna ska ploppas ner så blir det genast lite svårare med den första delen av ordspråket.
Har i alla fall ikväll beställt hem lite nya krydd-frön bla. Apelsintimjan, lime basilika och kinesisk gräslök. Har jag riktigt tur så kanske nått litet frö tittar upp innan sommaren är slut,tyvärr så vill inte riktigt allt växa här i kylan men det blir kanske varmt någon gång ialla fall.

Har påbörjat det eviga krattandet, skit trist för att vara riktigt ärlig! Nog finns det roligare saker att sysselsätta sig med ute. I morgon om vädret tillåter så åker nog färgpenseln fram igen för lite målning av div möbler =)

Riktigt skönt med långhelg, gjorde dagens goda gärning igår och torkade fönster hos Farmor och Farfar, som "betalning" fick jag med mig hem några gamla lakan från min pappas farmor och ett jättemysigt förkläde som min farmor gjort på syslöjden! I många av lådorna eller fickorna på saker och ting har hon stoppat små lappar där hon skrivit vem som haft/gjort sakerna. Det är en liten vana jag ska försöka efterlikna, det är jätteroligt att läsa vad hon skrivit även om det bara står väder och temperatur för 29 mars 1991. Att veta att hon tagit sig tid och pränta ner dessa ord på ett papper för att någon annan ska hitta dom och kanske minnas den dagen då dom tapetserade om i köket eller renoverade toan, det tyder på en stilla stund i en hektisk tillvaro.

Nu ska jag ta min hektiska tillvaro och göra ett gratulationskort till en liten dam som ska heta Frida!

Godnatt och Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar