torsdag 31 juli 2014

Torsdag

Ja det var nästan en månad sedan!
Ärligt talat har huvudet varit någon annanstans, i närheten av bebisar i säte, vändningsförsök och kejsarsnitt.
Jag är en människa som måste ha koll, att föda barn snabbt och fort det kan jag men att föda med snitt det kan jag inte.... Det innebär timmar av googlande, faktasökande och runtfrågande hos andra som vet vad det innebär.
I vårt fall så fick vi veta i början av juli att bebisen låg i säte och att moderkakan ligger i framkant vilket skulle betyda att ett vändningsförsök inte skulle vara helt enkelt och komplikationsfritt.
Med en stasande njure på den sidan där bebisensrygg skulle hamna skulle inte heller vara speciellt jättebra så jag fick rikta in mig på snitt tänkte jag.
Har läst allt jag kommit över, försökt planera i kalendern när det skulle passa bäst i och med skolstart och jobb, vilka dagar och helger barnen är här osv.
Men idag så får vi veta att vilden ligger med huvudet ned och har förmodligen gjort de alla dessa veckor, att känns skillnad på en benig rumpa och en bebishuvud är sannerligen inte tvärenkelt. Två erfarna barnmorskor och en ultraljudsapparat senare fick jag se honom suga på sina små fingrar med huvudet precis där det skulle vara.

En mycket stor sten föll från mina axlar, en sten som jag försökt förhålla mig till och nästan vant mig vid. Försökt intala mig att allt skulle gå bra och att han skulle må bra oavsett hur han kom ut men när allt faller på plats, huvudet i det här fallet. Då känns det så där fantastiskt igen, att få vara med om ännu ett barn som lyfts upp på bröstet, alldeles varmt och skrynkligt utan en massa doktorer, slangar och sjukhus i allmänhet.
Det är kärlek från första ögonkastet!

Vi har gjort andra saker också, vilken underbar sommar vi har haft! Många har frågat hur värmen påverkat mig och magen men det har gått alldeles utmärkt. Många dagar på stranden har det blivit, en och annan vid poolen och glass i stora lass.
Barnen har haft en fantastisk sommar med tio lediga veckor. Jag är oerhört glad att kunna ge dom detta, sovmorgonar, picknick var och varannan dag, sena kvällar och smaken av grillat kött. Loppisrundor, lekparker och biobesök.
Vi passar på helt enkelt, att ta vara på alla dagarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar