söndag 15 november 2015

Söndag

Veckor fyllda av byggnadsarbetare, gymnastikväskor, tapetval, googling av tyg, färg, inredning och gud vet vad fyller upp dagarna till bredden.
Ur-surt väder och en icke sovande ettåring bidrar inte till energikicken direkt och i morgon ska jag till tandläkaren! Måndag när den är som bäst.
Men på den positiva sidan så blir det ett bygge, ett sovrum till Molly och den mest praktiska klädkammaren/hallförvaringen ni kan tänka er!



Jag har sökt igenom hela internet för att hitta den ultimata mest "sak-slukande"förvaringsmöjligheten för en familj på fem personer som äger mer jackor tillsammans än vad innevånarna i Småland gör. Det ska rymmas skor i fem olika storlekar för alla tänkbara scenarier, lekparksbesök, stadsvandring, ridning, promenader, sandaler, stövlar you name it!
Det kan te sig totalt omöjligt att ha en praktisk hall så länge barnen befinner sig i det stadiet som de gör nu men vi har gett oss sjutton på att det ska gå...
Hur vet vi inte riktigt men jag fortsätter googla.

För två år sedan tipsade jag om julgodis här inne, julstämningen hade så smått infunnit sig och jag hoppas den även kommer krypande under veckan det här året. Jag tänker varva ljusstakar med att klä om en stol och måla en jädra massa möbler i en massa olika kulörer.





Sen blev jag också toksugen på att Harry ska få en husvägg i sitt rum... frågan är bara vart.



1 kommentar:

  1. Bonjour et merci pour votre contribution,, puis-je vous soumettre une question : me permettez-vous de awriter.org/ faire un lien par mail vers cet article ? Merci pour tout.

    SvaraRadera