måndag 14 december 2009

Familjen Kaos

Hej!

De flesta jag känner tycker nog att jag är ganska ordentlig, ganska ordningsam, något förvirrad med dåligt minne, men ändå rätt städad av mig =) Jag försöker verkligen att stöka bort hemma och bädda sängarna, tvätta innan tvättkorgen svämmar över osv. MEN ibland så går det inte riktigt som man tänkt sig.
I skåp och garderober ser det verkligen ut som Hej kom och hjälp mig! Mitt resonemang är att kommer det någon och hälsar på så är det oss och inte våra skåp/lådor dom ska besöka.
Men då drar det lite i städnerven varenda gång jag öppnar den där dörren eller drar ut den där lådan så ibland så får jag ett ryck och bara måste få exakt ordning även där.

Det hände i dag, eller det började igentligen igår när jag insåg att jag inte satt in några räkningar i pärmen sen i Juni! Det fortsatte med allt i dessa 2 skåp och gick i dag vidare till ett av köksskåpen, där jag vet att jag stoppat en halskedja, som Molly ska få i Julklapp.
Men jag har inte kunnat hitta den, spårlöst borta? Tills nu när jag vände upp och ner på en kaffekopp som aldrig används. Dääär var den ju =)

Fortsatte rensa i lådorna, i knivlådan hittade jag bla. en legobit, fransaren till presentpapperet, 2 st gamla godisbitar, ca 10 st påsförslutare och givetvis knivarna som ska ligga där.
I nästa skåp hade jag sparat blomfrön från blommorna i blombänken som jag hade tänkt att vara duktig och så i sommar, problemet var bara att fröna hade jag lagt på ett plant fat!
Alla frön låg med andra ord utspridda i hela skåpet. I detta skåp som det ska vara plastlådor, durkslag och skärbrädor i fanns också: 2 st burkar till såpbubblor, en pärlplatta, 2 st födelsedagsljus i de närmasta nedbrunna, lite pärlor, 4 st krokiga spikar, en trådrulle och sist men inte minst: Måns Tutteburk!
Till saken hör att Måns slutade med tutte i April och att i denna burk fanns det även en kork.....till en av mina parfymflaskor?!?

Ordning och reda, löning på Fredag =)
Men som sagt nästa gång ni kommer så kan ni med säkerhet veta att toaletten är städad och golvet är dammsugat, om ni sen tittar in i klädkammaren och får er livets chock så vet ni ju nu att städrycket kommer även där....så småningom

Kramar Sara

1 kommentar:

  1. Haha...det där inlägget skulle kunnat vara jag som skrev! Jag är PRECIS likadan!!! Ofta när jag städat och Jimmy kommer hem så säger han "vad fint du har gjort...ska vi kolla i skåpen oxå?". Han vet att det fullkomligt rasar ur dem när de öppnas :)!

    SvaraRadera