fredag 4 december 2009

Glöggfest på fredag...

Hej, idag igen!

På fredag är det dags för den årliga glöggfesten, här hemma på Bankgatan. Supertrevligt ska det verkligen bli att få träffa alla goa, glada.
Ugnen har gått varm här hemma för att allt ska bli klart i tid, äta måste man när man har glöggfest, gärna i omgångar.
I år har jag funderat på att spela/leka julklappspelet. Man köper ett visst antal julklappar som får kosta en speciell summa, paketen läggs i en hög mitt på bordet och sen slår man med tärningen. Den som får en 1 eller en 6 får ta ett paket, när paketen är slut så börjar det roliga. Man ställer en äggklocka på ca 10-15 min och fortsätter att slå med tärningen, när man nu får en 1 eller en 6 får man ta ett paket från någon annan som sitter vid bordet =) Det är upplagt för stora stridigheter... Men förhoppningsvis är alla mer eller mindre nöjda när klockan har ringt.

Nu ska vi bara överleva den kommande veckan, Peter fyller år, det är massor på jobbet och våran älskade Mamma ska och operera sig på Torsdag.
Molly sa idag att - Mamma när Mimmi ska till doktorn så hoppas jag att han kan laga hennes hjärta, det är ju lite trasigt på vissa ställen.
- mmm just det.. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta...
Men vi håller tummarna, fingrarna och alla 10 tårna, så det ska nog gå bra :/

Nu ska jag ta och leta reda på ett par riktigt snygga strumbyxor att ha till min nya klänning på fredag.

Tjena Mors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar