måndag 7 november 2011

Måndag

Helgens tankar har fått mig att spinna vidare på förra veckans söndagsfunderingar.
Jag har utvecklat måndags syndromet en aning. Jag skrev förra veckan om det faktumet att jag avskyr Måndagar bara för att jag bestämt mig för att göra det.

Det finns en massa saker man kan relatera till det om man som jag i nuläget funderar och analyserar allt som kommer i min väg.
Som exempel, jag gillar inte djupa, tänkvärda filmer. Mina filmer ska innehålla explosioner, lite naket och inte så mycket tänka.
Men då till frågan, har jag gett någon annan typ av film en verklig chans?

Jag gillar inte mörk choklad, men jag har just ätit en hel påse Riesen som är just mörk choklad, trots att jag just sagt att jag inte gillat det.
Jag vill inte ha köpt potatisgratäng, men om jag skulle få krydda upp den ordentligt, lite vitlök och WB-ost , skulle jag fortfarande inte tycka om den?
Min mamma hon kan inte handla på HM, men frågar man henne varför så är det bara så att, Nej jag kan inte handla där. Utan egentlig anledning.
Man måste ha sylt till Palt, men om det helt plötsligt är slut sylt... Får man gå hungrig då?

Det finns hur mycket som helst man kan ta upp, vissa kör bara ett sorts bilmärke för de andra märkena är minsann inte lika bra.
Nehepp men om du bara kört Volvo hur vet du då att inte Opel är lika körduglig?
Jag gillar bara brunetter och långa ska dom vara, jaahapp men om du träffar värsta korta blondinen på krogen på fredag då finns inte det på kartan, eller?

Mörkhyade människor är endast kriminella och aldrig att min dotter ska få dra hem en sådan, men om han gör henne sååå lycklig, ska du ta av henne lyckan bara för att han har en annan hudfärg?

Säger man nej till en matupplevelse utan dess like bara för att man på förhand bestämt sig för att nej, jag gillar inte blodigt kött, men fasen så torrt det blev.

Öppna dig för nya möjlighter, ta en annan väg till jobbet, drick ditt kaffe med mjölk i dag och få kanske en aha upplevelse eller om inte, häll ut det och ta nytt. Vad har du att förlora?

Säger man nej till lycka och glädje av ren rutin för att man på förhand vet att Herregud! hur ska jag kunna leva med någon som har vita tubsockar? Finns inte en chans i helsicke att han kan göra mig lycklig, han har ju för guds skull vita strumpor på sig!!!

Hänger ni med mig, eller är jag fruktansvärt osammanhängande i mitt resonemang.

Givetvis finns det också saker som man inte tycker om, jag har vid upprepade tillfällen smakat lever och NEJ, det går inte.
Jag kan inte ha färgen Beige på mina kläder, varför? jo jag ser ut som ett dagsgammalt lik och det vill jag ju inte så gärna.
Jag dricker inte öl, smaken och lukten får det att vändas i magen och jag utsätter mig inte för en kräkattack bara för att det ska drickas.

Jag föredrar också vissa saker framför andra, turisk peppar framför hallonbåtar, pommes framför gratäng, promenera framför att cykla, läsa framför att se TV

Och fick jag bestämma skulle jag leva på Kramar, Kärleken från mina barn och Godis, massor med godis.

Men nu får jag inte bestämma, men jag kan önska.
Och i dag önskar jag att alla ni som läser detta gör EN sak som ni inte brukar, sätt er på andra sidan i bussen och se något ur ett annat perspektiv, ta trappan i stället för hissen, gå 3 min senare på rast och sätt er bredvid någon annan i matsalen.
Handla på Konsum i stället för på Ica.
Ring istället för att skicka SMS och framförallt.

Ge en kram till någon som kan behöva den!

S

1 kommentar:

  1. Skickar en kram till dig Sara då jag inte kan ge dig en just nu!

    SvaraRadera