måndag 22 oktober 2012

Måndag

Jag sitter i soffan och reflekterar över den kommande julen.
En högtid som för mig och de mina är av största vikt.
Födelsedagar ja visst, morsdag och farsdag helt ok, midsommar, påsk och nyår går väl också an men är ingenting vi firar med stora balunser.

Men då kommer julen, vi har väntat och pyntat, handlat, kokat, lagat, knäckat och tejpat.
Hämtat granar, tänt ljus, slagit in paket, bestämt julklänning och ändrat oss flera gånger.
Tänkt till när det kommer till julklappar såväl som julrim, plöjt igenom olika inredningsmagasin med jultema och bundit kransar av det gröna som lämnats kvar i skogen.
Julmusiken spelas redan nu och granen tas in i samband med första advent

Och det bästa av allt är att vi njutit varenda sekund vi lagt ner och förväntningarna är lika stora oavsett om vi är 4 eller 44
Familjen Carlsson kan det här med julen helt enkelt.

I år ser saker och ting helt plötsligt lite annorlunda ut, det är många inblandade som vill vara med och tycka och tänka.
Barn här och barn där, farmödrar och fastrar. Ett sjuttioårskalas på självaste julafton och kalle anka på tv.
Jaha, och hur gör vi då?

Jag väljer att inte tänka på just den biten, tränger undan den en aning och vill inte ändra på något över huvud taget.
Jag blir 4 år och envis som synden.
Det ska vara som det alltid har varit

Men innerst inne så vet jag att inget är som det har varit men det kan bli bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar