lördag 29 november 2014

Lördag

Slutet på veckan gick i en rasande fart.
Jag har trots allt borta ett par dagar, eller ett par och ett par rätt många faktiskt. Jag som brukar julpynta och baka kakor för hela arméer, julgranar, julgodis och inslagna julklappar i oktober.
Nu blev det inte så i år men det kommer att bli bra ändå ska ni veta!
Då Harry är den snällaste ungen som sover i pyjamas så har jag under de senaste dagarna julpyntat i sinne och städat som en vettvilling. Nu lyser stakarna i alla fönster, kanelstängerna doftar gott tillsammans med stjärnanisen som ligger i dina små burkar lite här och där och julmusiken går på högvarv. Det gäller att smida medan järnet är varmt och eftersom han gärna sover länge på morgnarna även om de stora barnen ska på skolan så blir det väldigt effektiva timmar innan solen gått upp.

Jag sa till min J när vi gick till sängs häromkvällen att jag vill ha en helt vanlig sketen Måndag och om inte jorden går under innan dess så ser det faktiskt ut att kunna hända.
Njuren uppför sig helt ok, inte klockrent men under kontroll och antibiotikan verkar göra sitt den också. Jag ropar inte Hej ännu men ger mig på ett litet försiktigt hallå...

Dagen som sådan har vi spenderat tillsammans hela familjen. En tidig frukost följt av en loppisrunda i Piteå. I fyndpåsen fanns ett par fina plagg till lillebror, lite tomtar till adventskalenderpåsarna i morgon och en ny börs till mig. Min är så att säga lite utnött....

Efter en mysig adventslunch hos mamma med hela maffian bestående av tomtegröt, julskinka och köttbullar mm lommade vi av hemåt igen när mörkret lagt sig. Då det fortfarande var gott om tid innan middag och lördagsgodis slängde jag ihop saffransbullar, limpa, knäck och en pepparkaksdeg.
Jag älskar vårt kök men det hade lätt kunnat få vara dubbelt så stort i sådana här lägen, jag fyller snabbt upp bänkar och diskmaskiner med alla pytsar och prylar.


 Jag ser fram emot vad morgondagen har att erbjuda, en rejäl städning av sovrummet iallfall!
Hoppas ni får en fin första advent.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar