tisdag 29 mars 2011

Kök!

När man som jag spenderar en hel del av dagens vakna timmar i köket så vill man trivas, vårat kök är inte stort och något opraktiskt, jag vill ha ett nytt! Tänk vad enkelt det vore om man bara kunde svänga med trollspöet. Svisch och svosch, säga en fin liten ramsa och hipp vips så hde vi ett nytt =) Nu funkar det inte så, nee det ska gudarna veta. Att byta kök i dagens samhälle kräver en smärre samhälls insats eller en miljon vinst. Nu är jag varken miljonär eller speciellt händig när det kommer till det här med kök. Men jag vet vad jag vill ha och det ser ut så här ! Sen kan jag ju alltid hoppas att Harry Potter tar en snabb visit och svänger med staven =) Annars då? joo dagarn går, både fort och sakta. Vi promenerar varje morgon jag och mammsen både dåliga och bra dagar. Men hur man än gör så kommer man inte ifrån det faktum att han inte finns hos oss, jag har ingen att rådfråga om mitt kommande kök eller om vart den där sågen tog vägen som jag prompt skulle ha haft. Sen hur vi ska få fast vinskyddet på altanen i sommar är en gåta. Att han sen inte fått se min duktiga tjej lära sig knyta skorna känns som en smäll i mellangärdet, en sån sak ska en morfar få se. Ta vara på stunderna dom försvinner så fort. Vi ses... Dagens Måns citat Mamma, mamma vet du vad jag har här? Jag - näe vad då? Måns- Pungkulor!!! häftigt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar