fredag 5 augusti 2011

Det här med ångest vecka..

Är ju lite svårt att ha när man bara är ledig en vecka, att gå och ha ångest hela tiden känns lite meningslöst om ni förstår vad jag menar. Men nu är det bara två underbara dagar kvar innan allvaret börjar igen. Vi har haft en supervecka, jättefint väder, bra humör på både föräldrar och barn gör att allting går så mycket lättare.


Vi har bland annat målat klart, det grå kring fönster och dörr, knutar och räcken. Måns skåp är äntligen färdigt och ställt på plats, ska försöka ta en bild och visa så fint det blev.

Vi har badat på vitbergsbadet och ätit hamburgerlunch på MAX, varit på loppis på travet, fikat på Stigs och fått tag på fästen till ledstången! Trevligt folk har varit på besök titt som tätt. Torsdag kväll var vi fyra-barns föräldrar så vi pysslade och spelade spel en hel kväll.

Slutligen har vi i afton firat min fina farfar som i dag fyller 86 år, det vill jag också bli när jag blir stor =) Vi har ätit surströmming och jag provade faktiskt läckerheten i mjukt tunnbröd med potatis, dill, lök, creme fraiche och WB-ost. Det ni! det satt som en smäck.

I morgon bär det av norrut, pite får besök från morgon med frukost picnic och sen en sväng på teknikens hus tillsammans med fina kusinerna. Söndag bör det nog storstädas, vi får väl se om ångesten kanske infunnit sig och ni hittar mig liggandes under en sten, jämrandes... men så länge det är städingen som blir lidande så gör det inte så mycket, den är ju kvar när ångesten inte är det!

Ha en superskön helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar