tisdag 9 augusti 2011

Tyst, så tyst

Det är det i mitt hus i kväll, P har tagit barnen med sig på AIKs första isträning ( jo jag vet, hjärntvättade blir dom ) och jag är alldeles alldeles ensam hemma.



Halleluja!!



Det händer aldrig, och nu menar jag verkligen aldrig så faktiskt tycker jag det är himla skönt. Att bara få sitta här i lugn och ro med en kopp te och en muffins, det kallar jag kvalitetstid!




Vad är kvalitet för er?



Jag hade tänkt dela med mig av det goda muffinsreceptet.





Muffins för folk i farten.

12 st

3 dl fulkornsdinkel mjöl

1 dl fiberhavregryn

½ dl hackad mandel eller solrosfrön

1-2 mk honung

2 tsk bikarbonat

½ dl russin

½ dl olja

1 dl vaniljyoughurt eller 1 dl vanlig + 1 tsk vaniljsocker

1 dl kallt kaffe

2 stora mogn bananer, mosade

2 uppvispade ägg

1 tsk kanel



Blanda alla torra ingredienser i en bunke, häll på olja, youghurt och kaffe, tillsist bananerna och äggen. Grädda i muffinsplåt 15-20 min i 200 grader. Ät med smör och ost! Mums



Ett perfekt mellanmål och jag tycker dom är jättegoda.




Nu funderar jag på om det är läge för en promenad eller om jag ska lägga mig på soffan en stund? Vi får se, först måste jag hänga tvätt. Den följde tyvärr inte med på isträning...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar