fredag 12 november 2010

Fredagsmys eller lördagsgodis?

Eller kanske både och?
Fredagsmys är en ganska ny företeelse i vårt avlånga land, infördes i samma sväng som OLW reklamen och givetvis så tog vi svenskar tillfället i akt att legitimera fredagens frossande, jamen så klart! Det är ju fredagsmys. Lite chips, godis, kanske en ost bricka och ett glas vin. I våran familj så har också fredagsmyset smygit sig på, ganska blygt till en början och i mina ögon absolut inte ett måste. Men för 5 åringen i huset så är fredag = mys och lördag = godis. Jaha kan man inte mysa utan en massa socker, undrar jag då?. Näe, icke sa nicke, Molly ska prompt ha något att stoppa i munnen - Men mamma alla har fredagsmys, hos den, och den och den så äter man minsann både chips och läsk och popcorn och gud vad det kan vara!

jamen då gör vi en fruktsallad säger jag! Den ideen mottogs inte superhoppigt direkt =/ Men tillslut så accepterade hon det givetvis och har hackat frukt i långa banor.
Fick jag bestämma så skulle fredagsmyset blir något riktigt speciellt.. en gång i månaden kanske?
Vad tycker ni? och vad äter ni på fredagkvällen till idol?

Ha en fortsatt trevlig frossar fredag =)

2 kommentarer:

  1. Haha, vad lustigt...jag skrev oxå precis om fredagsmys :)! Här har jag en tjej som resonerar PRECIS som din! Och jag har stora problem att styra om henne till andra alternativ. Oftast blir det popcorn här men ikv blev det chips. Fruktsallad lät som ett bra alternativ o det funderade jag faktiskt på tidigare idag. Det blir nog att försöka föreslå det nästa fre :)!

    SvaraRadera
  2. på fredagar äter vi några chips alternativt majskrokar och på lördagar några godisar.

    SvaraRadera