onsdag 1 februari 2012

Onsdag

Jag höll på skriva Tisdag istället för onsdag i titelfältet men tittade på rutan ett tag och ändrade mig. Det är snart helg igen och det gråter nog ingen av.

Jag har bemästrat röran i klädkammaren idag igen, det händer någon gång då och då. Tanken brukar komma när jag öppnar dörren och även denna gång inte kan sätta in foten. Men nu har jag hittat skrivbordet och mattan som faktiskt låg på golvet, dammsugat och satt i nya glödlampor, det håller sig inte mer än två veckor men det blev fint just precis nu i alla fall.

inne i denna röra hittade jag också min älskade picnickorg, jag gillar picnic. Massor!
Opraktiskt tycker vissa, ja oerhört kan jag hålla med om men herregud så härligt att slänga ut filten ( jag har en enkom sån där med plastad baksidan ) plocka fram allehanda godsaker och bara vara.
Denna korg såg jag på ett annat sätt idag än vad jag har gjort tidigare.
Jag har för första gången under mitt arbetsamma liv fått semester, eller tagit mig semester om man ska hård dra det hela.
Fyra veckor, Juli månad och jäklar vad jag ska fika på min filt =) om jag så ska ställa fram korgen hemma på köksbordet för att regnet väller ner så då ska jag göra det.

Om det nu blir den kallaste sommaren i mannaminne så spelar det mig ingen roll för jag ska ha semester, även om jag bara ska sitta still i fyra veckor och inte göra någonting så gör det ingenting, för jag har semester!


JAG SKA HA SEMESTER!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar