måndag 30 januari 2012

Måndag

Det är en vecka sen sist, dagarna räknas i om jag har barnen eller inte.
Det går så fort, och när man tittar tillbaka och ser att det man trodde var en månad helt plötsligt är fyra. Då kommer det ikapp en och saker och ting blir mer förklarliga.

Att blanda vardagen med barnen, middag kl 16,00, läggningar, pusselbyggande, tv-spels katastrofer och gympaväskor med sovmorgnar, continentala middagar, söndagar i soffan och samtal som inte handlar om vem som var dum mot vem är vansinnigt upplyftande. Faktiskt!
Det låter nog hemskt men eftersom jag vet från det innersta av hjärtat att barnen har det bra när jag inte har dom och jag kan inte på något sätt påverka det faktumet att jag inte har dom, då slappnar jag av. Jag går ut genom ytterdörren och lämnar allt kvar innanför.

Jag gör helt enkelt det bästa av situationen, jag längtar efter dom givetvis. Men jag gräver inte ner mig och det är faktiskt en viss skillnad i det.

Den här måndagen är slut nu, jag lämnar barnen på dagis/fritids i morgon bitti och hämtar hem dom igen på tisdag.

Jag ska besöka solariet, äta finmiddag och gå en promenad. Det bästa av situationen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar