onsdag 18 januari 2012

Onsdag.

Energitjuvar.

Jag har ett antal, eller ja en och annan i alla fall i min omedelbara närhet som just i nuläget stjäl energi och allmän ork av mig. Jag som redan på grund av mörkret är nog trött som jag är.
Som den typiska kvinna eller för den delen människa så sköter jag mig inte som jag ska när jag blir trött och håglös, alla vet ju att det man äter också påverkar hur man mår och i slutändan blir allt en ond cirkel.

Jag snurrar runt i sockerbulle-till-frukost-träsket, inte helt fel förvisso men det kommer en dag då jag inte kan gömma mig i koftor längre. Tyvärr.

Men hur ska jag orka ta tag i en sådan banal sak när andra saker runt i kring kräver fokusering, nonchalering och oavbruten uppmärksamhet.

En veckas avstängning, kanske inte av mig... men av andra. Att få ha det enkelt och okomplicerat skulle nog göra att jag kan tänka mig flingor till frukost i ställe.

Ge mig ljusa dagar, fika på trappan och spontana kramar every day!

Men tills dess, ett kex och lite vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar