lördag 21 januari 2012

Lördag

ojoj, jag har inte skrivit sen i onsdags.
Men det händer å andra sidan inte så mycket på Bankgatan just nu.

Veckan som sådan har varit en vecka fylld med funderingar, vemod och förbannelser. Men jag har även upplevt glädje, förundran och kärleksförklaringar så summerar jag vecka tre år 2012. den går inte till världshistorien som något jag bär med mig men å andra sidan suddar jag inte ut den och låter den försvinna.

I nuläget så vet ni kanske att jag kör omkring i den lilla vita pärlan, Renaulten. Tvåsitsig och med komfort efter det. Den har en egen sorts farthållare också, vid 110 km/h så bromsar den helt sonika ner. I början på veckan var det dags för dagens goda gärning, jag och alla barnen åkte norrut för fika hos min farmor och farfar. Dagen till ära fick äkta körglädje upplevas och barnen var mäkta imponerade när den blå skönheten tog fart, även farfar som minsann förklarade när jag sa att jag lånat den att - Men Sara, det där är ju en fiiiin bil!!
Men ordningen är nu återställd, lika så BMWn , kvar på Bankgatan står den vita skönheten och den kan ni få låna, allihopa på en gång . För hon är också fin, i dis och mörker.

Jobbat har jag också gjort, helg till och med. Inte van det nej!
Men nu är det bara morgondagen kvar och sen en ledig måndag till förfogande. Jag är även lovad varma mackor till söndagskvällsfika och genast går arbetsdagen som ett svosch.
Veckorna rullar på och varje dag är en dag att se fram emot. Vissa dagar mer och andra mindre, men grundtanken jag bär på är att det här kommer att bli himla bra, vänta bara så ska ni nog få se.

Jag anar en Stockholmsresa i vår, kanske kan jag kan få min vilja igenom.
Det är så mycket lättare när man har något att se fram emot, och vad kan vara bättre än ett Stockholm i vårskrud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar