tisdag 24 januari 2012

Tisdag

Och jo det fungerade alldeles utmärkt att börja arbetsveckan på detta vis.

Tog med mig Molly på en promenad hem efter jobbet och efter att ha tagit hand om kaoset som fanns på Bankgatan efter det trevliga middagsfrämmandet från igår
( för jo, jag lämnade allt till i dag) så kom vi till dilemmat snö. Det finns hur mycket som helst, och det är så det ska vara i norrland i januari. Men det ska tas om hand också, mitt brotak var i det närmaste i höjd med balkongräcket. Och när man som jag är två äpplen hög så är det högt att klättra över för att sakta fösa det ner på marken utan att följa med själv. När mitt eget tak såg en aning lättare ut var det dags för nästa, men det här hade middag på belöningslistan. Det är kanske så jag ska börja göra, ett form av belöningssystem, som med barnen ungefär. Bädda sängen varje dag och få TVÅ hela guldpengar på lördag. Kan vara värt att testa.

Min hårfärg har idag antagit en något ljusare ton, inte mycket men så det känns lite roligare att se sig i spegeln i morgon. Under själva färgningsprocessen kom min fundersamma son in, tittade på mig och sa - Men mamma, har du flingor i håret?
Mmm om ni bara visste vad han kan hitta på och vad som försegår innanför det lilla blonda, det är grejer det.

Det börjar dra ihop sig för godnatt men målbilden för kvällen är inte riktigt färdig än, men snart.

Kramas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar