onsdag 25 januari 2012

Onsdag.

Jag rider vidare på vågen av måndagskänsla blandad med tisdagskänslan, vilket har lett till en onsdag med skimmer i kanterna.
Med en kopp polkagriste och Bambitv så försöker jag tappert att tömma diskmaskinen, det har nära nog tagit mig en timme och så stor är den inte. Men det finns andra saker som är så mycket trevligare att sysselsätta sig med.

Jag har även tvättat och hängt första maskinen den här veckan, det är konstigt så mycket mindre tvätt/disk och städning det ändå blir när man inte är fullt hus. Från att ha tvättat vissa dagar flera tvättmaskiner får jag nu leta tvätt för att få ihop till en full en gång i veckan.
Men elräkningen blir där efter och det gillar jag skarpt!

Den här veckan springer iväg, i morgon redan torsdag och då bär det iväg söderut en sväng. Taxiservice inställer sig och skjutsar mamma till staden för diverse inköp, jag har en och annan tanke själv men ja vi får se vad som finnes.

Idag damp den röda klänningen ner i brevlådan, en speciell helg i februari ska fröken Carlsson ikläda sig denna och bära med sig vetskapen om att rött det är en färg som syns! Tänk på det alltså, bara ett glas vin inte flera....

Räkningarna är betalda, diskmaskinen tömd, tvätten hängd och middagen bortplockad. Snart är det dags för soffan en stund men först det sista inför morgondagen.
Något säger mig att måndag-tisdag och onsdagskänslan i morgon övergår och fortsätter vidare till både torsdag och fredagskänsla.
Tänk att en vecka kan utspela sig så olika. Men just den här tar jag med mig, stoppar in under bröstbenet för att kanske plocka fram den en annan dag så skimret inte lyser lika starkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar