måndag 23 januari 2012

Måndag

Och vilken underbar sådan!
Det har jag aldrig skrivit förr, men idag finns det all anledning att tycka så.

Sovmorgon med ett och annat avbrott, vissa mer glorifierande än andra. Men det var trots allt en sovmorgon en Måndag. Det gillas!

Vidare utan stress och påskyndningar gick färden till närliggande stad där vi hann med både lunch och fika och även lite shopping. En del strosande och fönstertittande, förtroliga samtal och mycket skratt. Tack J, för att du ännu en gång fyller min tillvaro med det bästa.

Vidare gick färden hem, hämtade katten som fått spendera ett par nätter i paradiset då jag jobbat mina helgskift. Hämtade även hem barnen och spenderade kvällen med dom och två fina tjejer som inte bara kom med middag och goda råd utan även med vetskapen om att dom fortfarande finns där, precis där dom alltid har varit.

Måns har hunnit med gympa denna måndag och på parkeringen när det var dags för hämtning sprang jag på fina Malin, tack även du, som sa precis det som jag redan visste men ibland måste få höra.

Skålen med hallonsorbet är slut för idag, i morgon är det tisdag och denna vecka får jag faktiskt börja arbetet med Tisdag.
Jag har länge velat prova så då får vi se hur morgondagen artar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar