måndag 2 januari 2012

Måndag

En dag med kommunikation.
Prata det kan jag, vettiga saker från gång till gång, jo även det.
IBland är det bara en massa tjoller, skvaller och metaforer.
Jag är en jäkel på metaforer, jag gillar sånt.

Men idag har det skett ett avslutande likaså ett påbörjande samtal.

Jag har förklarat vissa saker för sista gången och berättat saker för första gången. Kommunikationen i detta samtal var av största vikt både för mig som pratade och för personen som lyssnade.
Vissa saker måste sägas med de stora orden, de tydliga bokstäverna och de välartikulerande fraserna. Belive me, jag har använt alltihopa och jag hoppas för alla inblandade att det fungerande och accepterades.

Vikten av att kunna föra ett samtal är oerhört stor, det är något denna kris lärt mig.
Å herregud hon kommer nog att prata öronen av någon snart, tänker du kanske.
Men nyckeln till ett fungerande samtal är inte hur mycket man säger utan snarare vad.
Jag har hittat nyckeln efter många års letande, den fanns precis där den alltid funnits.

inom mig själv.

Du har också en och förhoppningsvis så hittar du den när du behöver den, ibland kanske man måste söka lite grann men den finns där.
Tro mig jag vet!

Och med hjälpen av denna så har jag lärt mig de rätta orden på rätt ställe, eftertanken FÖRE och jag undviker mungrodorna och säger inget jag inte kan stå för senare.
Att få saker kastade tillbaka i ansiktet ett par veckor senare som inte är så smickrande det klarar jag mig gärna utan.

Jag lägger till i debatten, jag har ont i käkarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar