söndag 12 april 2015

Söndag

Påsklovet för 2015 är officiellt över för den här gången!
Molly avslutade sista skolveckan med någon form av magsjuka och det tog sin lilla tid att komma i form igen. Hon är nästan aldrig sjuk men när det väl slår till så slår det hårt.
Orken och aptiten har det varåt både si och så med men en veckas ledighet gjorde gott.

Då vi inte är skidåkare eller fjällmänniskor så har dagarna lunkat på här hemma, Molly har bakat, vi har pysslat på Nordanå, Harry fick prova gunga och även åka cykel. Måns han leker och leker hela dagarna, kompisar är det bästa just nu och varje sekund som inte är 100 procent sysselsättning är tråkig tid... 
Cyklarna har fått komma fram från sitt gömställe och vissa av de soliga dagarna har jag suttit på brotrappan i bara linne, det känns onekligen som vår.

Jag gillar verkligen när barnen är lediga och dagarna får löpa på i sakta mak men jag känner även att struktur och ordning är bra. I morgon är det skolstart igen och jag tror och hoppas att vi snabbt kommer in i vardagslunken igen. Ett par korta veckor innan april är slut och nästa ledighet tar vid.
Harrys sjumånaders dag har kommit och gott, ett mycket glatt barn har vi åstadkommit. Han sover hela nätter och är en riktig hejare på att äta mat, all mat faktiskt. 
Han liksom de andra förgyller våran tillvaro på det allra bästa sättet även när tonårshormonerna krockar med separationsångesten som Måns har titt som tätt. Jag tänkte idag att man skulle filma osämja nummer 7549857987 för just den timmen och visa det som ett avskräckande exempel i preventivmedelssyfte. Treårstrots i all ära men herrejesus!! 

Jag har gjort en trevlig liten matplanering för den kommande veckan och tänker dela med mig av lite trevliga recept. Vad sägs om rårakor på squash med räkröra, laxwok och alldeles delikata små kex till ostbrickan.

Nu är det de sista skälvande minuterna av tredje perioden i hockeyn, jag måste heja en stund för att det ska bli vinst!





Harrys hand blev en liten tupp!



Idag fyller han sju hela månader!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar