fredag 3 januari 2014

Fredag

Nytt år - Ny start


Det får bli huvudrubriken denna fredagskväll. Vad den innebär är olika för dig och mig men gemensamt för de flesta är ändå att nyårsafton är ett slut och den första januari är en början. 
Somliga har nystart varje måndag, varje ny månad under året eller efter semester men för mig så börjar det när sista klockslaget ljudit. Vad som omstartas på Bankgatan i år är inte riktigt skrivit i sten men maten är fortfarande en viktig del i livet. Lchf kommer att fortsätta vara nummer ett och bra mat i huvudsak. 
December månad har inneburit många avsteg och undantag. Självvalda men så här i efterhand så är det absolut inget jag vill fortsätta med. 
Våren som sådan innebär inga födelsedagar, högtider eller något annat som innebär att jag ska behöva göra undantag för att inte vara till besvär. Här hemma är det alltid lättare att anpassa efter sig själv utan att någon annan behöver göra avkall eller rätta sig efter mig.
Det är bra mat från måndag till fredag som är tanken och matsedlarna är nedskrivna för ett par veckor framöver.

Nya rätter hittar sin plats på vårat bord hela tiden och jag kan inte sluta förvånas över hur många nya Lchf recept som läggs upp på bloggar och hemsidor varje dag. Allting ser otroligt gott ut och då blir det ännu mer intressant att laga ny mat hemma och sen dela med mig vidare till er.

Jag går på de sista lediga dagarna denna helgen och från och med tisdag så är det raka rör igen.
Uppdateringarna här kommer bli flera och fulla av recept, idéer och lite allmänt skrivande om vad som händer på dagarna.

Hoppas ni vill fortsätta följa med på resan!


2 kommentarer:

  1. Samma sak gäller här, alldeles för många undantag under december, men nu har jag vänt tillbaka till lchf, jag känner ännu mer tydligt efter alla avsteg att detta är enda kosten för mig, jag går bananas i mitt ätande då jag tillåter mig socker. Finns otroligt mycket god mat och jag tänker nog beställa båda Åses och Jills nya fina kokböcker som lite extra inspiration.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alldeles just beställt böckerna och hoppas de kommer på posten i veckan =)

      Radera