söndag 26 januari 2014

Söndag

Ännu en helg går mot sitt slut, tämligen fullspäckad av fredagsmiddag, en lördag på stan och en söndag med kalas, farfarsfika och middag hos svärföräldrarna.

Jag har nog trott att jag är som mest trött under hösten faktiskt, när det är mer eller mindre mörkt hela tiden men jag måste nog ändra den ståndpunkten en aning.
Ljuset är på väg tillbaka men jag är lika trött ändå, att stiga upp på morgonen är en stor plåga. Det går, jag kommer mig på jobbet vid liv och gör det jag ska men före tio kan jag nog mest liknas vid någon form av zombie. Våren kan inte komma nog fort i mitt tycke!

Det händer inte mycket hemmavid och så måste det också få vara. Jag lyckades iallafall åstadkomma kött, sås och grönsaker till fredagsmiddag. En heldag på stan med frosseri på bebisavdelningen då en liten tjej vid namn Stella såg dagens ljus natten mot onsdag, vi fick oss lite lunch och en hel massa rea  på Lindex. Avslutade gjorde vi på bio med Världens starkaste björn, Bamse och tjuvstaden.
Måns gillade den skarpt och faktiskt även Molly även om den visades i sagoform och inte med världens mesta spänning i bakfickan. En trevlig stund med en mugg popcorn och lite familjetid som inte är hemma i soffan.
Jag ser Chicago Fire, matar avsnitten ett efter så kvällen avslutades på just det viset.

Ett försök till en längre sovmorgon startade morgonen, Måns tycker dock det alltid är dags att vakna tidigt och i dag var inget undantag men han kan gärna sysselsätta sig ett par timmar framför tvn innan det verkligen måste stigas upp med fötterna på golvet och hela den biten.
Stor frukost med färskpressad apelsinjuice och nybakade scones kändes lagom lyxigt och sen försvann söndagen i rasande fart. Måns hamnade på kalas, hur lycklig som helst medan vi andra åkte till min farmor och farfar på eftermiddagsfika. Jag siktar på att vid 86 års ålder vara lika smidig som hon, att utan problem kunna lägga mig på knä bredvid mitt barnbarnsbarn och ställa fram fika i samma takt som en servitris vid värsta lunchrusningen.
Hem en sväng, läsa nya Bamsetidningen för en något sockerstinn Måns och sen middag. Köttfärslimpa, svärmors goda köttfärslimpa!

I morgon drar vi igång en ny vecka igen, rakt på bara..
Det kommer recept, jag lovar...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar